Om de annonser som du ser från Facebook
Du kan se annonser på appar och webbplatser som ingår i Facebooks Audience Network. När företag köper annonser via Facebook kan de välja att visa sina annonser i Audience Network.
Facebooks Audience Network är ett sätt för annonsörer att visa annonser som är mer relevanta och användbara för dig. Din aktivitet på vissa av de webbplatser och appar som du använder påverkar vilka annonser du ser. Det här kallas intressebaserad online-annonsering och är vanligt förekommande på hela internet.
Tacka nej till intressebaserade online-annonser på webbplatser
Om du vill tacka nej till intressebaserade online-annonser på webben från Facebook och andra delaktiga företag kan du besöka European Interactive Digital Advertising Alliance. Du måste tacka nej separat med varje webbläsare som du använder.
Om du tillåter intressebaserade online-annonser:
Ser du annonser som är mer intressanta och relevanta för dig.
Om du inte tillåter intressebaserade online-annonser:
Ser du fortfarande annonser, men de kommer inte att vara lika relevanta för dig.
Du kan fortfarande se annonser av andra anledningar, exempelvis:
Din ålder, ditt kön eller din plats.
Innehållet på den app eller webbplats som du använder.
Mer information om hur du hanterar intressebaserade online-annonser på mobila enheter hittar du i hjälpcentret.
Om du har ett Facebook-konto måste du logga in för att hantera alla dina annonsinställningar på Facebook.
Logga in på Facebook